S Martinem Václavíkem, zakladatelem značky TIMEWOOD, jsme si povídali o podnikání, práci se dřevem a co jej v životě baví a naplňuje. Přečtěte si, jaké byly první reakce na dřevěné hodinky a co všechno v této době společnost nabízí. A protože Vánoce jsou za rohem, na konci článku si vyzvedněte slevu 20% na veškerý sortiment TIMEWOOD.
Vezmeme to od začátku, jak celá ta „dřevěná“ idea vznikla?
Jaké byly první reakce zákazníků na tento neobvyklý produkt? Narážel jsi na nějaké předsudky?
(Foto: Zakladatel značky TIMEWOOD – Martin Václavík)
Martine, jak vzpomínáš na svůj první rok podnikání?
S čím nejhorším ses v podnikání setkal? A naopak, co tě příjemně překvapilo během tvé podnikatelské cesty?
Je to lidský faktor. Nejvíc mě vytočí, když si někdo například rozsedne brýle nebo urve hodinky a neurvale se dožaduje výměny zboží nebo vrácení peněz. Pokud mu nevyhovíte, tak se ohání různými paragrafy a nebo na vás rovnou pošle čoiku. Naštěstí je těchto případů naprosto drtivá menšina a setkáváme se s kladnými reakcemi, pochvalami a uznáním, které mě obrovsky nabíjí energií do další práce. My prostě děláme lidem radost a to je skvělý pocit.
A teď už k samotným produktům, které prodáváš. Už z názvu vyplývá, že pracuješ se dřevem. Proč právě dřevo?
Dřevo je fantastická surovina. Dřevo je tak různorodé, poddajné, krásné, voňavé prostě úžasné. Je to obnovitelná surovina což je fajn, ale při množství, které je třeba na výrobu hodinek, tady zase tak velkou ekologickou stopu nezanecháváme. Kdo jednou dřevěné hodinky zkusí, už nechce jinak. Dostane ho jejich krása a neuvěřitelná lehkost. Na to se lehce zvyká.
Podle čeho si vybíráš typ dřeva? A dřevo z jakých stromů je podle tebe pro výrobu doplňků nejvhodnější?
Dřevo vybírám tak, abych obsáhl celé spektrum barev, které dřevo nabízí. 100 lidí 100 chutí – to platí a proto pečlivě vnímám přání zákazníků a následně je pak promítám do výroby. Rád se s lidmi setkávám na různých fashion marketech a festivalech, kde si za pult s našimi výrobky hrdě stoupnu, radím a prodávám. Já osobně mám nejradši javor. Jeho kresba je nádherná a jeho vlastnosti jako pevnost a pružnost mají pro výrobu hodinek ty nejlepší předpoklady.
Dřevo patří mezi přírodní materiály, které neustále pracují. Jaký to má dopad na tvé produkty?
Jaké produkty ze dřeva máš v nabídce?
3/4 našeho prodeje tvoří hodinky a těm se také naplno věnujeme. Máme však i další doplňky ze dřeva jako jsou sluneční brýle, společenské motýlky, manžetové knoflíčky, obaly na mobil, psací pera nebo dřevěné řemínky na Apple Watch.
Narazil jsi už na limity dřevené výroby? Zkoušel jsi například rozšířit nabídku o věc, kterou nakonec nebylo možné ze dřeva vyrobit?
Kde si může člověk koupit produkty Timewood?
Dodáváme do spousty hodinářství, designových obchůdků, obchodních center, ale hlavní prodejní kanál je náš eshop www.timewood.cz Velkým hitem je gravírování osobních věnování laserem, které nabízíme zákazníkům k nákupu zdarma. Téměř každá objednávka už je s gravírováním a musím říct, že to zabírá hodně času, ale někdy se u toho dost pobavím. Je krásné vidět, že se lidi mají rádi a někdy mě mrzí, že nikdy nevidím ty krásné příběhy až do konce.
Kromě budování značky, zbývá ti čas i na jiné radosti?
Člověk nemá žít, aby pracoval, ale pracovat aby mohl žít. Já žiju a život si užívám plnými doušky. Jsme sportovně zaměřená rodina a volný čas trávíme hlavně sportem. Manželku jsem přivedl na trošku nebezpečné sjíždění kopců na kole a teď jsem už zapojil taky malou. Chytlo je to a za to jsem rád. Důležité je být pořádně chráněn, protože kdo nepadá, jezdí pod své možnosti. V zimě hlavně hokej, v létě beach, ale rád si zahraju cokoliv, jsem totiž strašně soutěživý. Další nedílnou součástí života je hudba a koncerty. Žádné techno, dance nebo podobné sračky, ale pořádný rock a metal. Nejlépe se odreaguju v pořádném moshpitu!
Na závěr obligátní otázka – už jsi navštívil nějaký barbershop?
Jsem věrný jen a pouze svému barberovi Daliborovi, který založil první Barber shop v Ostravě Dream men. Známe se už hodně let a za tu dobu udělal obrovský pokrok. Před půl rokem otevřel svůj druhý barber shop se jménem King of Barber shop. On je ztělesněním toho, že když bude člověk tvrdě makat, tak to dotáhne tam, kam bude chtít. Dalibor má takovou vyřídilku, že by vám klidně prodal hovno v trávě za pětikilo. Proto se u něj v salonu prodalo už tolik našich hodinek. 🙂
JAK ZÍSKAT SLEVU
Fotogalerie